gry

Gry mała motoryka

Gry mała motoryka, tutaj znajdziesz pomoce terapeutyczne do ćwiczenia z dziećmi, pomagają rozwijać sprawność ruchową i wzrokową.

Mała motoryka, czyli sprawność ręki wymaga usprawniania od pierwszych miesięcy życia. Dziecko rozwijające się prawidłowo samodzielnie dostarcza sobie doświadczeń do ćwiczeń rączek. Wystarczy, że w pobliżu znajdą się różnorodne przedmioty, które może wykorzystać do manipulacji. Gdy dziecko jest starsze, automatycznie usprawnia małą motorykę przy pomocy różnych gier sprawnościowych, klocków czy układanek. Często też pojawia się ochota na wspólną zabawę z rodzicami czy rodzeństwem. Dlatego też gry są świetnym rozwiązaniem zarówno dla dzieci, które nie mają trudności, jak i dla tych, które przejawiają trudności z z rozwojem małej motoryki. Na rynku istnieje mnóstwo gier, których założeniem jest nie tylko rozrywka, ale także aspekt terapeutyczny. Zaliczamy do nich wszelkiego rodzaju gry sprawnościowe.

Gry rozwijające sprawność rączek

Część z nich jest przystosowanych do zabaw w pojedynkę, natomiast są też takie przeznaczone do wspólnej zabawy. Usprawniają one różne obszary małej motoryki. Po pierwsze wzmacniają siłę kończyny górnej. Dodatkowo usprawniają ruchomość ręki w stawie łokciowym oraz nadgarstku. Często też przyczyniają się do usprawnienia izolowanego ruchu palców. Wszystkie te umiejętności są niezbędne, aby dziecko prawidłowo funkcjonowało w środowisku szkolnym. Dlatego też warto wprowadzać gry do codziennych zabaw. Mogą być one same w sobie elementem edukacyjnym czy terapeutycznym, ale mogą być także przerywnikiem czy wstępem do bardziej wymagających działań (np. ćwiczenia pisania). Świetnym rozwiązaniem są także gry łączące aspekt rozwoju ruchowego oraz rozwoju manualnego. Wspierają one całościowo i kompleksowo funkcjonowanie dziecka.

Gry mała motoryka

Bardzo istotne jest, aby dzieci miały swobodny dostęp do gier wspomagających małą motorykę. Dzięki temu będą mogły samodzielnie regulować potrzebę usprawniania swojego rozwoju manualnego. Ten aspekt jest istotny zwłaszcza w środowisku przedszkolnym czy na terenie świetlicy szkolnej, gdzie regularnie dzieci mają szansę korzystać z tak zwanego wolnego czasu. To wtedy właśnie pojawia się idealny moment na samodzielne działania autoterapeutyczne.