klocki

Drewniane klocki  mała motoryka

Drewniane klocki mała motoryka, tutaj znajdziesz zabawki sensoryczne i motoryczne. Jeśli zastanowić się, która zabawka zawiera w sobie najwięcej terapeutycznego potencjału, to będą to drewniane klocki właśnie. Na rynku można znaleźć mnóstwo rodzajów i wielkości klocków, dlatego też dopasowanie tej zabawki do indywidualnych potrzeb każdego dziecka nie jest trudne. Wyróżniamy klocki drewniane, plastikowe czy miękkie powstałe z różnorakich bezpiecznych materiałów. Do zabaw klockami można zachęcać już dzieci w pierwszym roku życia. Nadają się do tego duże, lekkie klocki, z których można budować niskie wieże. Do takich zabaw świetnie sprawdzą się też kartonowe sześciany, które można postawić jeden na drugi, a następnie zburzyć.

Klocki do kształtowania małej motoryki

Dla trochę starszych dzieci sprawdzą się klocki plastikowe, na tyle duże, aby były wystarczająco poręczne w momencie, kiedy dziecko nie ma jeszcze wystarczająco usprawnionej ręki. Takie klocki łatwo się wpinają, można zbudować z nich proste budowle przestrzenne, które następnie można zaadoptować do dalszych zabaw (np. samochodzikami). Im dziecko starsze, tym ręka sprawniejsza. Dlatego też przedszkolakowi można już zaproponować mniejsze klocki plastikowe łączone w różny sposób (tradycyjny, lub klocki jeżyki, klocki wafle czy klocki, które przykręca się przy pomocy śrubek).

Klocki drewniane dla przedszkolaka, to sprawniejsze rączki i oczy

Dzieci w wieku przedszkolnym świetnie radzą sobie także z klockami drewnianymi, uruchamiając podczas zabawy własną bujną wyobraźnię. Dzieci szkolne także skorzystają na zabawie klockami. Ich dłoń jest już na tyle sprawna, że bez problemu poradzą sobie z małymi elementami. Z klocków typu plus – plus czy z małych klocków konstrukcyjnych, powstają zazwyczaj bardzo kreatywne i wymyślne budowle. Rozwój manualny jest tylko jednym z obszarów wspieranych podczas zabawy klockami. Istnieją także bardzo duże klocki, które przy budowie angażują całe działo (czyli tak zwaną dużą motorykę). Są to tak zwane klocki XXL (jak np. ogromna jenga), z których dzieci mogą budować domki czy kryjówki, w których potem mogą przebywać. Poza rozwojem dużej czy małej motoryki, klocki są także nieocenioną pomocą usprawniającą procesy planowania działania oraz skupienia uwagi wzrokowej na zadaniu. Procesy te, obok odpowiedniego rozwoju ruchowego, są istotnym elementem podczas nauki szkolnej.