puzzle

Puzzle sensoryczne drewniane

Puzzle sensoryczne drewniane, oferujemy zabawki sensoryczne pomocne w terapii ręki i usprawnianiu małej motoryki

Puzzle sensoryczne są uniwersalną wielofunkcyjną i bardzo dobrze znaną pomocą edukacyjną. Na rynku można znaleźć różne rodzaje puzzli w zależności od wieku i potrzeb dzieci. Dla najmłodszych najlepsze będą duże, kilkuczęściowe, koniecznie z wytrzymałego materiału (gruba tektura czy drewno). Dla starszych ilość elementów może być już dopierana indywidualnie, w zależności od zainteresowania i możliwości dziecka. Zazwyczaj myśląc o puzzlach, mamy na myśli te z wypustkami. Zadanie podczas układania polega na tym, aby dobrze dopasować wypustki i utworzyć jeden wielki obraz. Drugi rodzaj puzzli to takie bez wypustek, gdzie elementy są w postaci kwadratu lub prostokąta. Jest on trudniejszy niż wspomniany wcześniej, ponieważ należy dopasować elementy analizując jedynie fragment obrazu, nie sugerując się wypustkami na elementach. Świetną alternatywą są także puzzle kreatywne. Są one zazwyczaj drewniane i składają się z wielokolorowych kształtów. Głównym ich założeniem jest ułożenie odpowiedniego wzorku (czasem podanego na kartach), ale można je także używać do kreatywnych zabaw i samodzielnego układania. Takim przykładem tego rodzaju puzzle jest tangram.

Puzzle sensoryczne drewniane

Puzzle sensoryczne stanowią bardzo powszechną pomoc edukacyjną, którą możemy znaleźć praktycznie w każdym domu, gabinecie terapeutycznym, przedszkolu czy szkole. Dzieje się tak pewnie dlatego, że dają one mnóstwo korzyści rozwojowych. Po pierwszy wpływają na usprawnienie percepcji wzrokowej. Dopasowanie części do całości, analiza kolorystyki oraz wyizolowanie istotnych elementów od tła to tylko kilka kompetencji wzrokowych, które może usprawnić dziecko w trakcie zabaw z puzzlami. Dodatkowo usprawnieniu ulega także poziom skupienia uwagi wzrokowej. Podczas zabaw puzzlami pojawia się także okazja do wsparcia koordynacji wzrokowo – ruchowej (tak zwana koordynacja oko – ręka), która jest niezbędna do późniejszych działań samoobsługowych oraz grafomotorycznych. Dzięki korzyściom, które przynoszą, mogą stanowić one zarówno element samodzielnych zabaw w wolnym czasie, jak i element wspierający proces terapeutyczny (np. podczas terapii funkcji wzrokowych, terapii ręki czy terapii integracji sensorycznej).